Slimme oplossingen voor de zorg
De coronacrisis heeft de zorg op zijn grondvesten laten schudden. Het personeelstekort is groot, zorgkosten stijgen explosief, de toegankelijkheid en kwaliteit van zorg staan onder druk. Door de Covid-19-pandemie werken we ook vaker online vanuit huis. Medewerkers zijn steeds minder op kantoor aanwezig. Het is daarom belangrijk dat klantinformatie ook vanuit het thuiskantoor volledig en makkelijk toegankelijk is. Vervolgens wil je deze informatie weer makkelijk en veilig kunnen delen met zorgverleners en hun cliënten. Soepele (digitale) documentstromen zijn hierbij dan ook onmisbaar.
Digitalisering binnen de zorg: E-Health
Een van de belangrijkste trends in het zorgproces is digitalisering (E-health). Deze trend is al jaren gaande, maar heeft door corona een flinke boost gekregen. Vandaag de dag heeft E-health bij vrijwel iedere zorgorganisatie topprioriteit. Het gaat hierbij om twee soorten digitalisering die nauw met elkaar samenhangen, namelijk de digitalisering van het dienstverleningsproces en de digitalisering van het zorginhoudelijk proces.
Belangrijkste aandachtspunten hierbij zijn:
1. Vaststellen van de digitale identiteit
Als we steeds meer informatie digitaal delen met medewerkers en klanten – onafhankelijk van plek en tijd – dan is identificatie en autorisatie steeds belangrijker om misbruik te voorkomen. Ook is het in verband met de AVG-wetgeving van belang dat cliëntgegevens alleen zichtbaar zijn voor de behandelend zorgverlener en niet iedereen zomaar toegang heeft tot vertrouwelijke medische persoonsgegevens.
2. Procesaansturing/Procesautomatisering
Het is daarnaast belangrijk om de interne werkprocessen zo goed en efficiënt mogelijk te laten aansluiten op de dienstverlening. Digitalisering zorgt ervoor dat informatie snel (en veilig) is te raadplegen voor iedere zorgverlener in de organisatie. Het voorkomt menselijke fouten en verkort de doorlooptijd van processen aanzienlijk.
3. Klantcontact vindt steeds meer via mobiele devices plaats
Dit vraagt om een duidelijke visie en strategie, want een digitale strategie werkt door in alle lagen van de zorgorganisatie en gaat verder dan weer een nieuwe innovatieve oplossing of ander ICT-systeem.
Kies voor print- en document oplossingen van DOCUconcept
DOCUconcept heeft inmiddels jarenlange kennis van en ervaring binnen de zorg. Wij weten dan ook waar we over praten en voorzien jou graag van passend advies en geschikte print- en document oplossingen. Hierbij gaan we verder dan alleen het leveren van printers en multifunctionals: wij bieden een totaaloplossing en zorgen ervoor dat jouw documentstromen perfect geregeld zijn. Kortom: wij maken jouw werk makkelijker.
Samen met jou bespreken we waar jij en je collega’s tegenaanlopen. Met een gratis quickscan analyseren we de huidige Total Cost of Ownership en documentenstroom en brengen in kaart waar de pijnpunten liggen. Op basis hiervan bepalen we wat het beste is voor jouw organisatie. We bieden alleen oplossingen die veilig en betrouwbaar zijn, voldoen aan de geldende wetgeving en de privacy van jouw cliënten continu waarborgen.
Meer weten over onze oplossingen voor de zorg?
Herken jij bovenstaande pijnpunten en wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op of maak direct een afspraak voor een gratis Quickscan.